Rabu, 14 Mei 2014

Jenjalan ke Perlis, Padang Besar dan Thailand 29 April - 2 Mei 2014

 Alhamdulillah bertolak jam 9.00 mlm akhirnya jam 7.00 pagi baru sampai. Apa tidak nyer berhenti untuk rehatpun dah 3 kali. Almaklumlah drive malam .... mengantuk. Itupun tukar2 drive. Selama 24 tahun berkahwin nielah kali pertama setuju untuk drive dari KL sampai ke Perak ... lepas tu hubby lah sambung...
Sampai je Perlis ... nak tido memanglah tak boleh jadi kami ambil keputusan ke Padang Besar .... 

Hari Ke-dua kami ke Thailand pulak memberi barang yang dihajat oleh sang suami .... he3.

Makan tengahari di Danuk, Thailand .... Nasiblah kali nie pergi tak hujan.

 Memandangkan suhu yang teramat panas...anakpun bising tidur tak selesa kami ambil kesempatan untuk bermalam di salah sebuah hotel yang berdekatan. Lega rasanya kena aircord.

Sebelum balik .... singgah sebentar ke rumah YB Romli, SUK Perlis. Kami dijamu makan pulut bersama buah mangga harumanis. Nie first time makan benda macam tu. Malam dinner pulak di Hotel Putra Palace. Memang kenyang betul. Walaupun tengah berdiet terpaksa langgar demi menjaga hari orang. At last cadangan untuk balik awal ke rumah terpaksa dibatalkan. Dalam jam 8pm barulah kami bertolak. Alhamdulillah dlm jam 4.30 pagi kami selamat sampai ... Terima kasih tidak terhingga di atas layanan yang diberikan. In sya Allah ada masa ..... ada peluang kami akan bertandang lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan